De wondere wereld der vulkanen
Azoren Bestemming Portugal

In het midden van de Atlantische Oceaan liggen de Azoren. De 9 eilanden, allemaal van vulkanische oorsprong, behoren tot Portugal en liggen hier zo’n 1148 km vandaan. São Miguel is het grootste en dichtstbevolkte eiland van de Azoren en is bekend als het “Ilha Verde” (het groene eiland) door zijn zeer vruchtbaar binnenland. De belangrijkste meren zijn Sete Cidades, Lagoa do Fogo en het meer van Furnas. De kustlijn is afwisselend, van kleine baaien met zwart zand tot steile kliffen. De belangrijkste aantrekkingspunten zijn de vulkanische bergen met ‘caldeiras’ gevuld met diepblauwe of groene meren en het spotten van walvissen en dolfijnen. Kort samengevat : een waar paradijs voor natuurliefhebbers !

Wij zijn vertrokken op ontdekking van dit natuurlijk paradijs gedurende 8 dagen (van 25 april tot 2 mei).

Dag 1

De eerste dag zijn wij aangekomen in Ponte Delgada waarna we vervolgens in de avond genoten van het avondmaal in het 4* hotel Lince en waar we tevens hebben overnacht gedurende de reis.

Dag 2

Bezoek van Ponte Delgada en onderdompeling in de geschiedenis van de stad. Ponte Delgada is de grootste stad van de Azoren en sinds 1546 de hoofdstad van Sao Miguel.

Dag 3

Verkenning van de vulkanische berg en de magnifieke meren van de Azoren. Allereerst reden we langs de kustweg Vista do Rei, waar we van een prachtig uitzicht konden genieten over de meren Sete Cidades. Vervolgens hebben we onze route verder gezet naar het mooie Lagoa do Fogo meer, dat gelegen is op een krater. Tenslotte stopten we in Caldeira Velha, waar tussen de tropische vegetatie een warme waterval verschuilen gaat.

Dag 4

Deze dag stond helemaal in het teken van het onderwaterleven. Wij hadden de unieke kans om dolfijnen en zelfs walvissen te observeren! Dit was één van de meest indrukwekkende momenten van de reis!

Dag 5

Deze dag hebben we gewandeld in de Furnas vallei langs verschillende warmwaterbronnen, gevolgd door een bezoek aan de Gorreana Tea Factory. Dit is de enige theeplantage van Europa. We wandelen verder tot op de top van de belvedere Pico do Ferro waar we kunnen genieten van een prachtig uitzicht over de Furnas vallei. Tijdens het middageten hebben we het traditionele gerecht “Cozido” geproeft, dat maar liefst 5 uur moet sudderen onder de grond. Tenslotte bezochten we in de namiddag één van de mooiste parken van Sao Miguel, het Terra Nostra park.

Dag 6

Op deze dag brachten we een bezoek aan de vroegere hoofdstad, Vila Franca do Campo, gelegen in het Noordoosten van het eiland.

Dag 7

Prachtige wandeling langs de kust, met als vertrek- en terugkomstplaats de Rocha da Relva.

De laatste dag, vrije tijd in Ponte Delgada waarna we vervolgens de terugvlucht namen naar Brussel.

Bent u geïnteresseerd in onze reis? Consulteer het programma en ons aanbod van de Azoren.

Als u nog vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren !